تعدادی زائر ایرانی در انفجارهای عراق جان خود را از دست داده‌اند
نوشته شده توسط : swot

هنوز کسی مسئولیت این بمب گذاری ها را برعهده نگرفته است

تعدادی زائر ایرانی در اثر وقوع انفجار در عراق جان خود را از دست داده اند.

روز سه شنبه، ۱ فروردین (۲۰ مارس) گزارش شد که در شماری از شهرهای عراق از جمله کربلا و سامرا، از شهرهای زیارتی شیعیان، انفجارهایی روی داده و تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.

به گفته منابع خبری، شهرهای کربلا، سامرا، بعداد و کرکوک از شهرهایی محل وقوع انفجارهای روز سه شنبه بوده اند تلفات سنگینی برجای گذاشته است.

خبرگزاری فارس گفته است که در انفجار بمب در شهر کربلا پنج زائر ایرانی کشته و یک نفر به شدت زخمی شده است.

یک مقام مسئول در سازمان حج و زیارت ایران به این خبرگزاری گفته است که از آنجایی که انفجار کربلا در محل پیاده و سوار شدن مسافران صورت گرفت، تعداد کشته ها زیاد بوده است.

هنوز آمار دقیق تعداد کشته ها و مجروحان این بمب گذاری ها مشخص نشده است.

در همین حال آمار تائید نشده از کشته شدن دست کم ۳۸ نفر و مجروح شدن شمار زیادی در جریان بمب گذاری های روز سه شنبه در شهرهای مختلف عراق حکایت دارد.

هنوز کسی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است، اما خبرنگار بی بی سی می گوید بسیاری بر این عقیده اند که با توجه به این که عراق در هفته آینده پس از ۲۰ سال برای اولین میزبان نشست سران اتحادیه عرب است، ممکن است هدف عاملان این انفجارها تخریب وجهه دولت باشدکه خود را برای برگزاری این نشست آماده می کند.

با خاتمه ماموریت نظامیان آمریکایی در عراق و انتقال مسئولیت حفظ امنیت به دولت این کشور، مقامات عراقی مایل بوده اند اطمینان سایر کشورها را نسبت به توانایی خود در حفظ امنیت جلب کنند.

به گفته خبرنگاران، علیرغم افزایش تولید نفت عراق، شرایط اقتصادی این کشور همچنان بحرانی است و مردم به طور مرتب با قطع برق، کمبود آب آشامیدنی، فساد مالی گسترده و بیکاری فزاینده روبرو هستند.

انفجارهای روز سه شنبه در حالی گزارش می شود که روز گذشته دهها هزار نفراز حامیان مقتدی صدر، روحانی شیعه، در نهمین سالگرد حمله ائتلاف به رهبری آمریکا به این کشور که منجر به سرنگونی حکومت صدام حسین، رئیس جمهوری سابق شد، در شهر بصره دست به راهپیمایی زدند.

در جریان این تظاهرات، شرکت کنندگان شعارهایی در اعتراض به شرایط جاری از جمله فقر و فساد مالی در عراق سردادند.





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: